Wat hebben we gedaan?

Prestatie 10.3.1 Waarborgen kwaliteit dienstverlening

We zetten vanaf begin 2016 voor website onderzoek aanhoudend een analysetool in. We meten daarmee waar onze websitebezoekers voor komen en richten daar onze toptaken op in. We weten hoe vaak bepaalde producten geraadpleegd worden, met hoeveel muisklikken inwoners bij het product komen, op welk punt zij in het proces afhaken, hoeveel tijd zij op een bepaald deel van de website doorbrengen etc. Door het jaar heen kan de ‘voorkant’ van onze website voor onze inwoner er anders uitzien. De toptaken (waar veel websitebezoekers voor komen) staan prominent op de homepage, de producten die minder in trek zijn, worden wat dieper geplaatst.
Het percentage vragen dat in de eerste lijn wordt afgehandeld begint, na enkele jaren van groei, te stabiliseren. Het lijkt erop dat de grootste rek eruit is. Om het percentage verder te laten stijgen is meer inzicht nodig in processen en statusinformatie.

Prestaties

2016
realisatie

Activiteit

Meetbaar resultaat

Afhandeling  callcenter

Percentage afhandeling calls door callcenter

54%

Afhandeling W&I

Percentage afhandeling calls door W&I

52%

Afhandeling WMO & jeugd

Percentage afhandeling calls door WMO & Jeugd

51%

Meldingen openbare Ruimte (MOR)

Percentage meldingen binnen termijn afgedaan

89%

M.O.R. digitaal

Percentage M.O.R. digitaal t.o.v. totaal

Nog niet meetbaar*

Afname aantal calls

Percentage afname calls t.o.v. 2015

-/- 12%

In 2016 was er nog sprake van een hybride situatie (deels afhandeling in oude en deels registratie in nieuwe meldingssysteem), hierdoor was het nog niet mogelijk om de verhouding digitaal-analoog  te meten.