1.2.1 Stim. en toezien op behalen startkw.jong
Wat hebben we gedaan?
Prestatie 1.2.1 Stim. en toezien op behalen startkw.jong
Vorig jaar waren er 86 meldingen van uitschrijvingen van jongeren die nog geen voorgeschreven startkwalificatie hadden. Hiervan is 55% weer herplaatst binnen het onderwijs, vaak met hulp van team Voortijdig Schoolverlaten (VSV). Van de jongeren is 21% bemiddeld naar werk, 24% valt onder overige uitstroom.
Gemeenten en samenwerkingsverbanden Passend Onderwijs zijn in 2016 intensiever met elkaar gaan overleggen. Wij hebben een gezamenlijke werkagenda opgesteld om onderwijs en zorg beter op elkaar af te stemmen.
In 2016 heeft de gemeente samen met de voorschoolse voorzieningen de harmonisatie van peuterspeelzalen en kinderdagverblijven voorbereid. Bijna 60 kinderen (met een taalachterstand of risico daarop) kregen een gesubsidieerd aanbod voor vier dagdelen ‘Vroegschoolse Educatie (VVE)’. Door de voorbereidingen op deze harmonisatie waren er meer kinderen die dit aanbod ontvingen op een kinderdagverblijf (peuteropvang).
Prestaties | |||
---|---|---|---|
Activiteit | Meetbaar resultaat | Raming | Werkelijk |
Diverse activiteiten | Percentage voortijdig schoolverlaters | Max. 2% | 1% |
Indicator op basis van schooljaar 2014-2015
Aandeel verbonden partijen
Het realiseren van de doelen uit dit programma is mede tot stand gekomen door de inzet van de volgende Verbonden Partijen.
Gemeenschappelijke Regeling Onderwijszaken | ||
Voortgang | Heeft de VP haar aandeel in de programmabegroting 2016 gerealiseerd? | Ja |
Heeft zij dit binnen de financiële kaders gedaan? | Ja | |
Heeft de VP haar eigen doelstellingen in 2016 gerealiseerd? | Ja, er zijn concrete regionale doelen | |
Heeft de VP haar doelstellingen binnen haar eigen financiële kaders gerealiseerd? | Ja | |
Ontwikkelingen | Welke relevante ontwikkelingen hebben zich in 2016 voorgedaan? | De kerngroep laaggeletterdheid |
Wat heeft dit voor (financiële) gevolgen in 2016 gehad? | Geen | |
Heeft dit (financiële) gevolgen voor de toekomst? | Nee |